logo

නිතර අසන ප්‍රශ්න

පොදු මාතෘකා

1. තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිය යනු කුමක්ද?

රාජ්‍යය ආයතන එසේත් නොමැතිනම් පොදු අධිකාරීන් සතු තොරතුරු වලට ප්‍රවේශවීමේ හැකියාවයි.

2.තොරතුරු දැන ගැනීමේ පනත යටතේ “තොරතුරු” යනු කුමක්ද?

පනතට අනුව “තොරතුරු” තුළ වාර්තා, ලේඛන, මතක සටහන්, ඊමේල්, අදහස්, උපදෙස්, පුවත්පත් නිවේදන, චක්‍රලේඛ, ඇණවුම්, ලොග් පොත්, කොන්ත්‍රාත්තු, වාර්තා, පත්‍රිකා, සාම්පල, ආකෘති ඇතුළු ඕනෑම ආකාරයකින් සටහන් කර ඇති ඕනෑම ද්‍රව්‍යයක් ඇතුළත් වේ. , ලිපි හුවමාරුව, සංදේශය, කෙටුම්පත් නීති සම්පාදනය, පොත, සැලැස්ම, සිතියම, ඇඳීම, රූප සටහන, රූපමය හෝ ග්‍රැෆික් වැඩ, ඡායාරූප, චිත්‍රපට, මයික්‍රොෆිල්ම්, ශබ්ද පටිගත කිරීම, වීඩියෝ පටි, යන්ත්‍ර කියවිය හැකි වාර්තාව, පරිගණක වාර්තා සහ වෙනත් ලේඛනමය ද්‍රව්‍ය පෝරමය හෝ එහි ඕනෑම පිටපතක්.

3.තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකමෙන් අපට ඇසිය හැක්කේ කවර ආකාරයේ ප්‍රශ්නද?

පනතේ 43 වන වගන්තියේ අර්ථ නිරූපණය කර ඇති ආකාරයට ආයතන හා ආයතන සම්බන්ධ මහජන අවශ්‍යතා පිළිබඳ ඕනෑම ප්‍රශ්නයක්.

4.තොරතුරු නිලධාරියා යනු ?

තොරතුරු දැන ගැනීමේ පනතේ 23 වන වගන්තිය යටතේ පත් කරන ලද ඉල්ලුම් කළ තොරතුරු සැපයීම සඳහා සෑම ආයතනයකම පත්කළ ඇති නිලධාරියායි.

5.නම් කරන ලද නිලධාරියා යනු ?

තොරතුරු නිලධාරියා තොරතුරු ලබා දීමට අපොහොසත් වුවහොත් , තොරතුරු ප්‍රතික්ෂේප කළහොත් ඔබට අභියාචනයක් ඉදිරිපත් කළ හැකි නිලධාරියායි. තොරතුරු දැන ගැනීමේ පනතේ 23 වන වගන්තිය යටතේ ඔවුන් පත් කරනු ලැබේ.

පොදු අධිකාරියක් යනු කුමක්ද?

පොදු අධිකාරියක් යනු ?

  1. ආණ්ඩුවේ අමාත්‍යාංශයක්;
  2. “රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන ̃ යන්නෙන්, ස්වේච්ඡා පදනම මත පුද්ගලකණ්ඩායමක් විසින් ඇතිකරන ලද, රජයෙන් හෝ ජාත්‍යන්තරසංවිධානවලින් සෘජුව හෝ වක්‍රව අරමුදල් ලැබෙන, රාජ්‍යනොවන ආකාරයේ සංවිධාන අදහස් වේ;
  3. රාජ්‍ය දෙපාර්තමේන්තු,
  4. ආණ්ඩුවේ දෙපාර්තමේන්තුවක්;
  5. 2007 සමාගම් පනත යටතේ පිහිටුවන ලද සමාගමක කොටස්වලින් 25% හෝ ඊට වැඩි ප්‍රමාණයක් රජය හෝ රාජ්‍ය සංස්ථා හෝ රජය හා රාජ්‍ය සංස්ථා එකතුව පාලනය කරන සමාගම්,
  6. පළාත් පාලන ආයතනයක්;
  7. ආණ්ඩුව හෝ එහි නියෝජ්‍යායතනයක හෝ පළාත් පාලනආයතනයක කොන්ත්‍රාත්තුවක්, හවුල් ව්‍යාපාරයක්, ගිවිසුමක්හෝ බලපත්‍රයක් යටතේ ව්‍යවස්ථාපිත හෝ පොදු කර්තව්‍යයක්ඉටුකරන එහෙත් ඒ ව්‍යවස්ථාපිත හෝ පොදු කර්තව්‍යයන්ගෙන්හෝ පොදු සේවාවන්ගෙන් ආවරණය වූ ක්‍රියාකාරකම්ප්‍රමාණයකට පමණක් සීමා වූ පෞද්ගලික හිමිකාරීත්වයක්හෝ සංවිධානයක්;
  8. පළාත් සභාවක් විසින් පිහිටුවන ලද හෝ ඇති කරන ලද යම්දෙපාර්තමේන්තුවක් හෝ වෙනත් අධිකාරියක් හෝආයතනයක්;
  9. මෙරට ආණ්ඩුවකින්ල විදේශ ආණ්ඩුවකින්ල හෝ ජාත්‍යන්තර සංවිධානයකින් සැලකිය යුතු අරමුදලක් මහජන සේවාව සඳහා වෙන් කොට ඇති අවස්ථාවක එම අරමුදල් භාවිතා කරමින් මහජන සේවාවක් සපයනු ලබන රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන.
  10. යම් ලිඛිත නීතියක් යටතේ පිහිටුවනු ලබන, හඳුනාගනු ලබනහෝ බලපත්‍රයක් ලබා දෙනු ලබන හෝ රජය මගින් හෝරාජ්‍ය සංස්ථාවක් මගින් හෝ පළාත් සභා ප්‍රඥප්තියක් යටතේපිහිටුවනු ලබන හා ඇති කරනු ලබන යම් ව්‍යවස්ථාපිතමණ්ඩලයක් මගින් පූර්ණ වශයෙන් හෝ අර්ධ වශයෙන්මුල්‍යාධාර සපයන පෞද්ගලික විශ්වවිද්‍යාල සහ වෘත්තීයආයතන ඇතුළු උසස් අධ්‍යාපන ආයතන;
  11. රජය මගින් පිළිගත් හෝ යම්තාක් දුරට රජයේ අරමුදල් ලබන පෞද්ගලික අධ්‍යාපන ආයතන.
  12. යුක්තිය පසිඳලීම සඳහා ඇති කොට පිහිටුවන ලද අධිකරණ,විනිශ්චය අධිකරණ හා ආයතන,

7.අභියාචනා ක්‍රියාවලිය කුමක්ද?

ඉල්ලන ලද තොරතුරැ වැඩකරන දින 14 තුල නොලැබුණේ නම් අභියාචනා නිලධාරියාට අභියාචනයක් ඉදිරිපත් කල හැකිය.තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම් පිළිබඳ පනතේ 31 වන වගන්තිය ප්‍රකාරව

8.තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම් පිළිබඳ කොමිෂන් සභාවේ කාර්යභාරය කුමක්ද?

තොරතුරු දැන ගැනීමේ කොමිසම යනු නම් කරන ලද නිලධාරියෙකුගේ තීරණයකට එරෙහිව අභියාචනා කරන ආයතනයයි.

  1. මහජනයා විසින් යොමු කර ඇති අභියාචනා සලකා බැලීමට
  2. පරීක්ෂණ පැවැත්වීමට සහ පරීක්ෂණ සඳහා පෙනීසිටීමට යම් තැනැත්තෙකුට නියම කිරීමට
  3. යම් තැනැත්තෙකු සන්තකයේ ඇති තොරතුරු අවශ්‍ය අවස්ථාවලදීය සපයන ලෙස නියෝග කිරීමට
  4. පොදු අධිකාරියක් විසින් ප්‍රතික්ෂේප කරනු ලබන හෝ පොදු අධිකාරියක් විසින් දරනු ලබන ඕනෑම තොරතුරක් පරික්ෂා කිරීමටත්ල එම තොරතුරු පොදු මහජනතාවට වැදගත් යැයි සිතේ නම් එම තොරතුරු අනාවරණය කිරීම සඳහා විධාන කිරීමට
  5. නිශ්චිත ආකෘතියකට අනුකූලව තොරතුරු සපයන ලෙස පොදු අධිකාරිය හට විධාන කිරිමට
  6. පොදු අධිකාරියක් විසින් යම් පුරවැසියෙකු ඉල්ලා සිටිනු ලැබූ තොරතුරු නිශ්චිත වෙලාවට ලබා නොදුන් විට එම තොරතුරු ලබාදීම සඳහා ඔහු/ ඇය විසින් අය කරනු ලැබූ මුදල් ප්‍රතිපූර්ණය කිරීම සඳහා නියෝග ලබාදීමට පත් කරනු ලැබූ විද්වත් මඩුල්ලකින් සමන්විතල තොරතුරු දැනගැනීමේ පනත මගින් බලයලත් ආයතනය තොරතුරු දැනගැනීමේ කොමිෂන් සභාව නමින් හැඳින්වේ.

9.තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම යටතේ අපට ඇසිය නොහැකි ප්‍රශ්න මොනවාද?

තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම තොරතුරු සඳහා ප්‍රවේශය ලබා දුන්නද, ඉල්ලූ තොරතුරු පුද්ගලික තොරතුරු හා සම්බන්ධ නම් නීතියට සීමාවන් තිබේ. ඒවා හෙළිදරව් කිරීම මහජන උනන්දුවක් හෝ ප්‍රතිලාභයක් නොවනු ඇත. රජයේ ආරක්ෂාව අඩපණ කරන හෝ එහි ආරක්ෂාවට තර්ජනයක් වන ඕනෑම තොරතුරක් ප්‍රතික්ෂේප කරනු ලැබේ. වෙනත් ඕනෑම රටක් සමඟ ශ්‍රී ලංකාවේ ජාත්‍යන්තර සබඳතා හා සම්බන්ධ තොරතුරු ද ප්‍රතික්ෂේප කරනු ලැබේ. පනතේ 5 වන වගන්තිය යටතේ තොරතුරු ලබා ගැනීම ප්‍රතික්ෂේප කිරීම සවිස්තරාත්මක පැහැදිලි කිරීමක් සපයයි.

10.තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම යටතේ ඕනෑම පුරවැසියෙකුට තොරතුරු ඉල්ලා සිටිය හැකිද?

ඔව්. ඕනෑම ශ්‍රී ලාංකිකයෙකුට තොරතුරු පනත භාවිත කල හැකිය.

11.තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම යටතේ ඇති ඕනෑම රජයේ ආයතනයකින්ම අපට ප්‍රශ්න කළ හැකිද?

ඔව්

12. දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම යටතේ පුද්ගලික ආයතනවලින් අපට ප්‍රශ්න කළ හැකිද? නොහැකි. නමුත් යම් පුද්ගලික ආයතනයක් රාජ්‍ය ආයතනයක් සමඟ ගිවිසුමක් මගින් සම්බන්ධ වී ඇතිනම් ඒ පිලිබඳ විමසීමට හැකිය.

නැත

13.තොරතුරු අයදුම්පත් කීපයක් එක්ම කාරණයකට යොමු කල හැකිද?

ඔව්

14.තොරතුරු ලබා ගැනීම සඳහා යම් ගාස්තුවක් අයකරනු ලබයිද?

ඔව්. අදාළ රාජ්‍ය අධිකාරිය විසින් නියම කර ඇති පරිදි තොරතුරු ලැබීමේදී ගෙවීමක් සිදුවී ඇති අතර එසේ නියම කර නොමැති නම් අංක 2004/66 දරණ ඇති විශේෂ ගැසට් පත්‍රයේ ඇති ගාස්තු අය කරේ.

15. දැන ගැනීමේ පනත යටතේ ආරක්ෂක හමුදාවන්ට අදාළ තොරතුරු අවසර තිබේද?

ඔව්. නමුත් රාජ්‍ය ආරක්ෂාවට බලපෑමක් ඇති කරන තොරතුරු ලබා ගැනීමට නොහැකිය.

16.තොරතුරැ ලබා නොදී එය මගහැරීමට පොදු අධිකාරීන්ට හැකිද?

නොහැකි. ඉල්ලා සිටින තොරතුරු මහජන යහපත උදෙසා නම් තොරතුරු ලබාදියයුතුය.

17.තොරතුරු පනත භාවිතා කිරම මට ප්‍රයෝජනවත් වන්නේ කෙසේද?

ඔබ ඉල්ලා සිටින තොරතුරු වගවීම, විනිවිදභාවය සහ රටක යහපාලනය සඳහා උපකරි විය හැකි.

18.තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම යටතේ මට ප්‍රශ්න කළ හැකි රජයේ ආයතන මොනවාද?

තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම යටතේ මහජනතාවට සේවය කරන ඕනෑම රජයේ ආයතනයක් ප්‍රශ්න කළ හැකිය.

19.තොරතුරු පනත භාවිතා කිරීමට වයස් සීමාවක් තිබේද?

වයස් සීමාවක් නොමැති ඕනෑම පුරවැසියෙකුට තොරතුරු දැනගැනීමේ පනත යටතේ තොරතුරු විමසීමේ හැකියාව ඇත.

20.තොරතුරු පනත ඔස්සේ තොරතුරු ඉල්ලීමේදී එය මට අදාල කරුණක් පමණක්ම විය යුතුද?

14.තොරතුරු ලබා ගැනීම සඳහා යම් ගාස්තුවක් අයකරනු ලබයිද?

21.තොරතුරැ ඉල්ලීමේදී තොරතුරු අයදුම්පතක් භාවිතා කිරීම අත්‍යාවශ්‍ය වේද?

නැත. තොරතුරු අයදුම්පත් හෝ ලිපියක් මගින් හෝ තොරතුරු ඉල්ලීම් සිදු කල හැකිය.

22.තොරතුරැ ඉල්ලීමේදී තොරතුරු අයදුම්පතක් භාවිතා කිරීම අත්‍යාවශ්‍ය වේද?

නැත, පිළිතුර 21 හි විස්තර කර ඇති පරිදි.

23.තොරතුරු පනත යටතේ දඩුවම් ලබාදිය හැකිද?

ඔව් දඩුවම් ලබාදිය හැකිය. තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම් පිළිබඳ පනතේ 39 වන වගන්තියට අනුව පනත යටතේ සිදු කරන වැරදි සදහා වැරදිකරුවෙකු බවට පත්වුවහොත් රු. 50,000 ක් නොඉක්මවන සේ දඩ මුදලක් හෝඅවුරුදු 2 ක් නොඉක්මවන සේ බන්ධනාගාර ගත කිරීමට හෝඉහත ආකාරයට දඩය හා බන්ධනාගාරගත කිරීම යන දෙකම

එසේ දඩුවම් ලබාදිය හැකි වැරදි නම් සිතාමතා තොරතුරු ලබාදීම අවහිර කිරීම, සාවද්‍ය, අසත්‍ය හෝ අසම්පූර්ණ තොරතුරු සැපයීම ,තොරතුරු විනාශ කිරීම, අවලංගු කිරීම, වෙනස් කිරීම හෝ වසන් කිරීම ,කැදවීමක් ලැබුණු විට තොරතුරු කොමිසම ඉදිරියේ පෙනී සිටීමට ප්‍රතික්ෂේප කිරීම හෝ පැහැර හැරීම,තොරතුරු කොමිසම ඉදිරියට ගියද, පරීක්ෂණයට බ`දුන් කිරීමට හෝ තොරතුරු ලබා දීමට ප්‍රතික්ෂේප කිරීම,කොමිසමේ තීරණයකට අනුකූල වීම පැහැර හැරීම හෝ ප්‍රතික්ෂේප කිරීම,කොමිසමේ කාර්යයන්ට බාධා කිරීම කොමිසම මගින් යම් තීරණයක් බලාත්මක කිරීමට තීරණය කළ විට එය බලාත්මක නොකිරීම.

තොරතුරු පනතට අදාල ක්‍රියාවලියට අදාල ගැටළු

1.තොරතුරු නිලධාරියෙකුට තොරතුරු අයදුම්පත්‍රයකට ප්‍රතිචාර නොදැක්විය හැකිද?

තොරතුරු පනතේ 23 වන වගන්තිය යටතේ ඉල්ලා සිටින තොරතුරු සැපයීම සඳහා ඔහු නීයට බැඳී සිටී.ති

2.තොරතුරු ඉල්ලීම ප්‍රතික්ෂේප වුවහොත් ඉදිරියට ගතහැකි පියවර කුමක්ද?

ඔබගේ ඉල්ලීම ප්‍රතික්ෂේප වී වැඩකරන දින 14 ක් ඇතුළත නම් කරන ලද නිලධාරියාට අභියාචනයක් ඉදිරිපත් කරන්න. (වැඩි විස්තර සඳහා පනතේ 31 , 32 , 34 වගන්ති කියවන්න)

3.ලිඛිත පිළිතුරක් ලබා නොදී තොරතුරු නිලධාරියා හමුවීමට ඉල්ලා සිටියහොත් මා කළ යුත්තේ කුමක්ද?

තොරතුරු නිලධාරියාට එසේ කිරීමට පනතට අනුව අවසර නොමැති බැවින් ඔබ අභියාචනයක් ඉදිරිපත් කළ යුතුය.

4.තොරතුරු ලබා ගැනීමට කොපමණ කාලයක් ගතවේද?

තොරතුරු වහාම ලබා දිය හැකි නම් එය තොරතුරු නිලධාරියා විසින් කරනු ලැබේ. තොරතුරු ඉල්ලීම ප්‍රතික්ෂේප කිරීම හෝ පිළිගැනීම වැඩකරන දින 14 ක් ඇතුළත තොරතුරු නිලධාරියා විසින් කළ යුතුය. පුරවැසියෙකුගේ ජීවිතය හා පුද්ගලික නිදහස හා සම්බන්ධ තොරතුරක් නම් පැය 48 ක් ඇතුලත තොරතුරක් ලබා දිය යුතුය. වැඩිදුර තොරතුරු පනතේ 25 වන කොටසේ දැක්වේ

5.තොරතුරු අයදුම්පත අනිවාර්යෙන්ම තැපැල් කල යුතුද, e-mail හරහා තොරතුරු අයදුපත් යොමු කල හැකිද ?

e-mail හරහාද තොරතුරු අයදුම්පත් යොමු කල හැකිය.

6.තොරතුරු අයදුම්පත් අයදුම් කිරීමේ සම්පුර්න ක්‍රියාවලිය කුමක්ද?

7.තොරතුරු අයදුම්පත පිලිබඳ පසු විපරම් කරන්නේ කෙසේද?

ඔබේ ලිඛිත ඉල්ලීමට ලදුපතක් ලැබුණු විට එය පසු විපරම සදහා භාවිතා කළ හැක.කිසිදු ප්‍රතිචාරයක් නොලැබුනේ නම්, නම් කරන ලද නිලධාරියාට අභියාචනයක් ඉදිරිපත් කරන්න

8.ලැබුණු තොරතුරු පිලිබඳ මා සෑහීමකට පත් නොවන්නේ නම් කල හැක්කේ කුමක්ද?

නම් කරන ලද නිලධාරියාට අභියාචනයක් ඉදිරිපත් කරන්න.

9.තොරතුරු ලබා දෙන්නේ කුමනකරයෙන්ද?

උදා: ලිපි, පොත්, ඊමේල්, ලේඛනවල උපුටා ගැනීම් ආදිය. සටහන්, උපුටා ගැනීම් හෝ ලේඛන හෝ වාර්තා වල සහතික කළ පිටපත්, සහතික කළ ද්‍රව්‍ය සාම්පල. සීඩී / ඩීවීඩී / ගබඩා මාධ්‍ය / පටි / වීඩියෝ කැසට් / වෙනත් ඉලෙක්ට්‍රොනික මාදිලියක් / මුද්‍රණ යන්ත්‍ර වැනි තොරතුරු පරිගණකයක හෝ වෙනත් උපකරණයක ගබඩා කර ඇති තොරතුරු ලබා ගත හැකිය.

10.අයදුම්පත් භාගත කල හැක්කේ?

www.rtisrilanka.lk වෙත පිවිසෙන්න. තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම් පිළිබඳ කොමිෂන් සභාවේ වෙබ් අඩවි හෝ තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිය පිලිබඳ රජයේ වෙබ් අඩවියට පිවිසෙන්න.

11.අයදුම්පත් ආකෘතිය මට සැදීමට හැකිද?

ඔව් ඔබට පුළුවන්. කෙසේ වෙතත්, ඔබගේ අයදුම්පත ඉදිරිපත් කිරීමේදී රිසිට්පතක් ලබා ගැනීමට වග බලා ගන්න.

12.මා කැමති භාෂා මාධ්‍යයෙන් තොරතුරු ලබා ගත හැකිද?

ඔව්. ජාතික භාෂා ප්‍රතිපත්තියට අනුව ඔබට භාෂා තුනෙන්ම සේවය සපයනු ඇත.

13.නියමිත කාලය තුළ අභියාචනයක් ඉදිරිපත් නොකරේනම් කුමක් සිදුවේද ?

ඔබගේ අයදුම්පත ප්‍රතික්ෂේප කරනු ලැබේ.

14.තොරතුරු අයදුම්පත් යොමු කළ යුත්තේ කාටද?

සෑම විටම තොරතුරු නිලධාරියාට අයදුම් කරන්න. උදා; තොරතුරු නිලධාරී (රාජ්‍ය අධිකාරියේ / රජයේ සංවිධානයේ නම)(සංවිධානයේ ලිපිනය)

15.මට නොමිලේ ලබා ගත හැකි තොරතුරු මොනවාද?

ඡායා පිටපතක් හෝ මුද්‍රිත ලේඛනයක පළමු පිටු හතර නොමිලේ. පනතේ 25 (4)වගන්තියට අනුව ගෙවීම් පිළිබඳ වැඩි විස්තර නිරීක්ෂණය කෙරේ.

16.තොරතුරු දැනගැනීමේ අයිතිවාසිකම යටතේ මට ලැබෙන තොරතුරු සෑම විටම නිවැරදිද?

සාවද්‍ය තොරතුරු සැපයීම පනතේ 39 (1) (අ) වගන්තිය යටතේ වරදකි .සාවද්‍ය තොරතුරු සපයා ඇත්නම් ඔබට කොමිසමට පැමිණිල්ලක් කළ හැකිය. ඔබ අයදුම් කරන විට සහතික කළ තොරතුරු ඉල්ලා සිටිය හැකිය.

අභියාචන ක්‍රියාවලියට අදාල ගැටළු

1.අභියාචනා අයදුම්පත් යොමු කිරීමේ ක්‍රියාවලිය කුමක්ද?
2.නම් කළ නිලධාරියෙකු තොරතුරු සැපයීමට අපොහොසත් වුවහොත් මා කළ යුත්තේ කුමක්ද?

ඔබ යොමු කල අභියාචනාවට තීරණය සති 3 ක් ඇතුළත ලබා දිය යුතුය. එසේ තීරණයක් නොදුන් විට හෝ ලබාදුන් තීන්දුවෙන් සෑහීමකට පත් නොවේ නම්, ඔබට මාස දෙකක් ඇතුළත කොමිසමට අභියාචනා කළ හැක. පනතේ 32 වන කොටස බලන්න

3.නියමිත කාලය තුළ අභියාචනයක් ඉදිරිපත් කිරීමට නොහැකි වුවේනම් කුමක්වේද?

ඔබගේ අභියාචනය ප්‍රතික්ෂේප කරනු ලැබේ. ඔබ තවදුරටත් ඉදිරියට යාමට කැමති නම් අයදුම්පත නැවත ගොනු කළ යුතුය.

4.තොරතුරු පනත යටතේ මට ශේෂ්ඨාධිකරණයට පැමිණිල්ලක් යොමු කල හැකිද?

මුලික අයිතිවාසිකම් උල්ලංගනය කිරීමට එරෙහිව ය හැකිය. ඔබ යොමු කල අභියාචනා අයදුම්පතට සති 3 ක් ඇතුළත පිළිතුරු ලබා දිය යුතුය.එසේ තීරණයක් නොදුන් විට හෝ ලබාදුන් තීන්දුවෙන් සෑහීමකට පත් නොවේ නම්, මාස දෙකක් ඇතුළත කොමිසමට අභියාචනා කළ හැක. කොමිසම දින 30 ක් ඇතුළත තොරතුරු නිලධාරියාගේ හෝ නම් කළ නිලධාරියාගේ තීරණය තහවුරු කිරීම, වෙනස් කිරීම හෝ ප්‍රතික්ෂේප කිරීම කළ යුතුය.කොමිසමේ තීන්දුව පිළිබ`ද සෑහීමට පත්ව නැතිනම් මසක් ඇතුළත අභියාචනාධිකරණය වෙත පැමිණිලි කළ හැක

රහස්‍යභාවය පිලිබඳ ගැටළු

1.ලැබුණු තොරතුරු ප්‍රකාශයට පත් කළ හැකිද?

ඔව්. තොරතුරු දැන ගැනීමේ පනතේ 36 වන කොටස බලන්න

2.ලැබුණු තොරතුරු ප්‍රකාශයට පත් කළ හැකිද?

ඔව්. තොරතුරු දැන ගැනීමේ පනතේ 36 වන කොටස බලන්න

3.ලබාගත් තොරතුරු වෙනත් අරමුණු සඳහා හෝ සාක්ෂි ලෙස භාවිතා කළ හැකිද?

ඔව්, ලබාගත් තොරතුරු සාක්ෂි ලෙස භාවිතා කළ හැකිය.

4.තොරතුරු දැනගැනීමේ පනත යටතේ අයදුම්පත් ගොනු කිරීමේදී මගේ පෞද්ගලික තොරතුරු වල රහසිගතව පවතිනු ඇත්ද?

ඔව්. එවැනි තොරතුරු රහසිගතව තබා ගැනීම තොරතුරු නිලධාරියාගේ යුතුකමයි

Change Maker පිළිබඳ ප්‍රශ්න

මෙහි ලාංඡනයක් උපයා ගන්නේ කෙසේද?

ඔබට මෙහිදී ලාංඡන උපයා ගත හැකිය. ඔබ කරන ක්‍රියාකාරකම් මත පදනම්ව ඔබට ලකුණු ලැබෙනු ඇත. පහත දැක්වෙන්නේ ඔබට ලකුණු උපයා ගත හැකි ක්‍රම වේ

  • ගිණුමක් නිර්මාණය කිරීමට - 1
  • විද්‍යුත් තැපැල් ලිපිනය වලංගු කරන්න - 2
  • පළමු අයදුම්පත ඉදිරිපත් කිරීම (සුරකින්න සහ බාගත කරන්න) - 4
  • පරිපාලක අනුමැතියෙන් පසු සිද්ධි අධ්‍යයනය ප්‍රකාශයට පත් කෙරේ - 4
  • සිද්ධි අධ්‍යයනය සඳහා ශ්‍රේණිගත කිරීමක් ලබා ගනී - 1 (අනුපාතයකට)
  • මීළඟට ඇති, මාසයේ ජනප්‍රිය කථා - 4
  • මාසයේ ඉහළම දායකයා බවට පත්වීම - 10
  • අභියාචනය පිළිබඳ කතාව ප්‍රකාශයට පත් කිරීමට - 1
  • සාමාජිකයෙකු ද්වාරයට යොමු කිරීම - 2
  • ද්වාරයෙහි නඩු තුනක් සාර්ථකව ප්‍රකාශයට පත් කරයි- 10
  • විසඳන ලද යෙදුම (පිළිතුර) ද්වාරයෙහි උඩුගත කිරීයි - 5
  • සිද්ධි අධ්‍යයනයක් ලෙස කතාව ප්‍රකාශයට පත් කිරීම - 1
//